Uitnodiging diakenwijding James Keuben (1 juni 2024)

Dankbaar jegens God, deel ik u met vreugde mede dat ik door handoplegging en gebed tot diaken zal wijden: James Amar Keuben
Van harte nodig ik u uit bij de wijdingsplechtigheid aanwezig te zijn.
Deze vindt plaats op zaterdag 1 juni 2024 om 10.30 uur in de Kathedrale Kerk van Sint Catharina, Lange Nieuwstraat 36 te Utrecht.
Na de wijdingsplechtigheid is er gelegenheid tot feliciteren in de Nicolaïkerk (Nicolaaskerkhof 8, op loopafstand van de kathedraal).
In deze tijd van voorbereiding vraag ik om uw gebed voor de wijdeling.

Willem Jacobus kardinaal Eijk
Aartsbisschop van Utrecht

Uitnodiging diakenwijding James Keuben (1 juni 2024) Meer lezen »

Dodenherdenking 4 mei 2024

Op zaterdag 4 mei wordt in de Waalse Kerk (Catharinaplaats 1, naast het politiebureau) een herdenkingsbijeenkomst gehouden voor bezinning en gebed ter gelegenheid van de
    dodenherdenking. Start om 18.30 uur. Voorgangers zijn: Ds. Pierre Eijgenraam (Protestantse Gemeente Arnhem) en pastor Anita Coenraads (RK Sint Eusebiusparochie).
    Aansluitend aan dit gebed zullen we naar het stadhuis gaan. Er is een ontvangst in de hal van het stadhuis. Daarna sluiten wij aan bij de stille tocht naar het monument op het Audrey
    Hepburnplein voor de herdenking, de twee minuten stilte en de kranslegging door de verschillende organisaties.
    Met deze traditie willen de kerken van Arnhem samen met vele anderen diegenen eren die zich toen en nu met hun leven hebben ingezet voor de vrijheid van ons land en voor een
    menswaardig bestaan.
    Bij de gebedsbijeenkomst is iedereen van harte welkom.
    Organisatie: Raad van Kerken Arnhem – www.rvkarnhem.nl

Dodenherdenking 4 mei 2024 Meer lezen »

Want een gezin draaiende houden, gaat niet altijd even gemakkelijk. Er kunnen vele spanningen zijn, binnen in de gezinnen of door invloeden van buitenaf.
    In Arnhem zijn er ook veel gezinnen die leven in de bijstand, omdat het lastig is om werk te krijgen of omdat er persoonlijke problemen zijn, zoals psychische nood of schulden.
    We vragen aan U God, Zegen deze Arnhemse gezinnen met hun kinderen.

Voorbede van de gezamenlijke kerken van Arnhem voor de Arnhemse gezinnen (14 april 2024) Meer lezen »

Viering Olvékoor in Waalse kerk (14 april 2024)

“Taal geeft mensen een stem” is het thema dat centraal staat in de maandelijkse viering van het Olvékoor op zondag 14 april om 10.00 uur in de Waalse kerk in Arnhem.
    In deze viering proberen we ons te bezinnen op wat het met mensen doet als je de taal van het land waar je verblijft niet spreekt. Jezelf uiten naar de ander, maar ook het begrijpen van de ander is van groot belang in onze samenleving.
    Tijdens de viering verbinden we dit maatschappelijke thema aan woorden uit de Bijbel en worden er liederen gezongen op teksten van onder andere Huub Oosterhuis. Het Olvékoor
    staat onder leiding van Ruud Hermans. Na de viering is er koffie en thee en tijd voor ontmoeting. De Waalse kerk is te vinden aan de Beekstraat en ligt achter het Stadstheater.
    Parkeren in de omgeving van de kerk is tot 12.00 uur gratis.

Viering Olvékoor in Waalse kerk (14 april 2024) Meer lezen »

Olvékoor op zoek naar uitbreiding van haar combo

Iedere 2 e zondag van de maand om 10.00 uur verzorgt het Olvékoor op geheel eigen wijze een viering in de Waalse Kerk in Arnhem. Teksten en liederen van onder andere Huub Oosterhuis en Catharina Visser vormen de basis om een maatschappelijk thema te overdenken. Soms wordt daarbij een gastspreker uitgenodigd. Het koor (bestaande uit een kleine 30 zangers) wordt begeleid door een gitarist en een dwarsfluitiste. Het geheel staat onder leiding van Ruud Hermans.
    Twee keer in maand is er op vrijdagavond een repetitie van 20.00 uur tot 21.00/21.15 uur.
    Speel je fluit, gitaar, of een ander instrument waarmee je de koorzang zou kunnen ondersteunen en heb je affiniteit met de genoemde tekstschrijvers meld je dan aan bij Ruud
    Hermans. Hij kan je verder informeren over de sfeer binnen het koor en alle andere vragen die je wellicht hebt. Zijn telefoonnummer: 06-31697673.

Olvékoor op zoek naar uitbreiding van haar combo Meer lezen »

Vacature bestuurslid gebouwenbeheer

In het parochiebestuur zoeken wij een lid met het aandachtsgebied gebouwenbeheer.
    Onze vastgoed-man wil in de loop van dit jaar zijn werk afbouwen en daarna afscheid nemen van het bestuur. Ben je bekend met bouw, architectuur, erfgoed en financiering van bouwprojecten? Ben je benieuwd naar wat deze boeiende functie inhoudt? Dan nodigen we je van harte uit contact op te nemen met Bart Kamps voor meer informatie. Stuur graag je reactie naar secretariaat@eusebiusparochie.nl

Vacature bestuurslid gebouwenbeheer Meer lezen »

Vacature financieel secretariaat 2024

Met ingang van 1 april zoekt onze parochie een medewerker voor het financieel secretariaat. Voor deze belangrijke betaalde functie is het vóór alles belangrijk om een goed gevoel voor financieel beheer te hebben. Het betreft een betaalde functie. Wij vragen de volgende vaardigheden:
    – Je moet zelfstandig kunnen werken
    – MBO financiële administratie hebben
    – Basiskennis boekhouden
    Onze huidige medewerkster vertrekt per 1 juli dit jaar. Wij zorgen voor een goede inwerkperiode en overdracht. Onze financiële administratie wordt ondersteund door Mulder Arnhem, accountancy en advies.
    Wij nodigen je van harte uit om je brief en CV naar secretariaat@eusebiusparochie.nl te sturen.

Vacature financieel secretariaat 2024 Meer lezen »